1. feladat:(2+2+3+3 pont) a) Készítsünk egy v1 nevű vektort, mely az 7,8,35,42,88 és 99 elemeket tartalmazza. b) Készítsünk egy v2 nevű vektort, melyben a páros számok vannak -100-tól 100-ig. c) Készítsünk egy v3 nevű vektort, melyben az első 30 páratlan szám négyzetgyöke szerepel. d) Készítsünk egy m mátrixot, melynek 3 oszlopa és 41 sora van. Az első oszlopban szerepeljen a számok második hatványa -20-tól 20-ig, a második oszlopban a TRUE és FALSE logikai értékek váltakozva és a harmadik oszlopban a "fahéj" szó szerepeljen végig. 2. feladat:(3+3+4 pont) Az alábbi paranccsal hozzunk létre egy tömböt: Tomb <- 1:200+rpois(200,20) a) Listázzuk ki a Tomb azon elemeit, melyek 50 és 120 közé esnek. b) Adjuk meg a 100 és 200 közé eső számok átlagát. c) Hány 5-tel osztható szám van a Tomb-ben? 3. feladat:(2+2+2+3+1 pont) a) Töltsük le a http://math.bme.hu/~bdavid mappából a Sales.csv nevű fájlt, és olvassuk be egy adattáblába (a fájl első sora az oszlopok nevét tartalmazza). Hajtsuk végre a táblázaton a következő műveleteket: b) Rendezzük a táblázat sorait növekvő sorrendbe az eladott darabszám szerint. c) Írjuk ki azokat a sorokat, melyekben az eladott darabszám több, mint 7800. d) Mennyi volt Magyarországról exportált bébi ételből származó teljes bevétel? e) Készítsünk hisztogramot az EladottDarab oszlopból. 4. feladat:(20 pont) Készítsünk függvényt, amely kiírja egy természetes szám 100-asokra kerekített értékét. Készítsünk függvényt mely bemenetként egy számokból álló vektort kap és eldönti, hogy van-e 4 elem egymás után, melyek egyre nagyobbak? Pl. az [1,5,2,5,7,9,4,3,7] vektorban a [2,5,7,9] számok ilyet alkotnak. Ha a függvény talál ilyet, akkor írja ki, hogy "VAN", ha nem talál, akkor írja ki, hogy "NINCS". Egy kockát addig dobálunk, amíg ki nem jönnek a számok 1,2,3,4,5,6 sorrendben. Hány dobásra volt szükségünk? 5.feladat:(10 pont) Töltsük le a https://math.bme.hu/~bdavid/countryZH.xls fájlt és válaszoljunk a benne szereplő kérdésekre!