TEST- ÉS FELÜLETMODELLEZÉS
2014/15/2

 

1.    Drótvázmodellek szerkesztése. L1A, L1B, L1C

2.    Modellek szerkesztése térben 1 – Egyszerű modellek. L2A, L2B, L2C

3.    Modellek szerkesztése térben 2 – Szabályos testek. L3A

4.    Modellek szerkesztése térben 3.

1. Példa: Készítsük el az ABCDM szabályos négyoldalú gúla testmodelljét, ha adott a gúla M csúcsa és a hosszúságú AB alapélének UV egyenese.

2. Példa: Készítsük el az ABCDAXBXCXDX kocka testmodelljét, ha adott az A csúcsa és BDX testátlójának PQ egyenese.

3. Példa: Készítsük el az ABCDEM szabályos ötoldalú gúla testmodelljét, ha adott a gúla M csúcsa, MA oldalélének MK egyenese, és tudjuk, hogy ABCDE alaplapja illeszkedik az adott [U, V, W] síkra.

4. Példa: Készítsük el az ABCDEFM szabályos hatoldalú gúla testmodelljét, ha adott az AB alapélének UV egyenese és a szemközti DE alapél egyenesének W pontja, továbbá tudjuk, hogy a gúla M csúcsa illeszkedik az adott PQ egyenesre.

5.    Összetett testmodellek 1 – Síklapokkal és forgásfelületekkel határolt testek szerkesztése. L5A, L5B, L5C

6.    Összetett testmodellek 2 – Spline-görbék alkalmazása. L6A, L6B, L6C

7.    Összetett testmodellek 3. L7A, L7B.

8.    Önálló modellezési feladat 1. (beadás a 8. oktatási hét óráján: március 30 . ill. április 2.)
A feladat témája: közösségi játék, társasjáték (biliárd, asztali foci, darts, stb.)
A modell legalább 5 komponenst tartalmazzon legalább 3 különböző definícióval előállítva. Kerüljön sor transzformációk és Boole-műveletek alkalmazására is. A megoldást otthon kell megtervezni és dokumentációját elkészíteni. Az ábrákkal illusztrált dokumentációban le kell írni az alaptestek definiálását (paramétereit) és pozicionálását (transzformációk), illetve a testeken végrehajtott műveleteket (unió, metszet, stb; CAD parancsokat viszont nem kell írni.) Az előkészítés alapján, az órán „nulláról” indulva kell elkészíteni a modellt. A bemutatást követően a dokumentációt kinyomtatva és elektronikusan is be kell adni az elkészített modell fájljával együtt.

9.    Felületmodellek 1. L9A, L9B

10. Felületmodellek 2. L10A, L10B

11. Felületmodellek 3. L11A, L11B

12. Önálló modellezési feladat 2.  (beadás a 13. oktatási hét óráján: május 4. ill. május 7.)
A feladat témája: repülő eszköz (repülőgép, sárkányrepülő, helikopter, hőlégballon, stb.)
Felületmodellt kell készíteni, amely legalább 5 alkatrészből épül fel (ezek között test is szerepelhet, de legalább 3 spline-felület legyen). Kerüljön sor transzformációk alkalmazására is. Ebben le kell írni a modellben felhasznált görbék, felületek, és testek definiálását (típusát, paramétereit) és pozicionálását (transzformációk), valamint a rajtuk végrehajtott egyéb műveleteket (unió, metszet, lekerekítés, stb; CAD parancsokat most sem kell írni.) Az előkészítés alapján, az órán „nulláról” indulva kell elkészíteni a modellt. A bemutatást követően a dokumentációt kinyomtatva és elektronikusan is be kell adni az elkészített modell fájljával együtt.

KeyCreator hallgatói license igénylése