Takács Gábor (Széchenyi István Egyetem, Győr)
Kollaboratív szűrés és a Netflix verseny
A kollaboratív szűrés feladata a következőképpen
fogalmazható meg:
Vannak felhasználók, és termékek. A felhasználók értékelhetik a termékeket,
tipikusan valamilyen diszkrét skálán (pl. 1-től 5-ig).
Feladat: az eddig beérkezett értékelések alapján becsüljük meg, hogy melyik
felhasználó melyik terméket hányasra értékelné az eddig még nem értékeltek
közül.
A probléma 2006-ban került a tudományos érdeklődés középpontjába, amikor a
legnagyobb amerikai DVD kölcsönző cég, a Netflix, 1
millió dollár fődíjú versenyt indított, melynek célja a cég filmajánló
rendszerének javítása.
A versenyen több mint 5000 csapat vett részt, több mint 150 országból,
köztük a magyar Gravity (Takács Gábor, Pilászy István, Németh Bottyán, Tikk
Domonkos),
amely 2007-ben 4 hónapig első helyen állt, 2009-ben pedig tagja volt annak a
szövetségnek, amely szoros befutó után végül második lett.
Az előadás a verseny során kifejlesztett új algoritmusokról,
valamint a verseny tapasztalatairól és tanulságairól fog szólni.
Időpont: okt. 27. kedd 16:15 Helye: BME, Z épület 2. em. 205.