Pacman (Kisgömböc)

A kisgömböc egy labirintusban él. Tevékenységét a játékos irányítja. A labirintusban a játék egy fordulójának indulásakor 10 véletlen helyen gyémánt keletkezik A  forduló véget ér, ha a kisgömböc minden gyémántot összeszedett. Egy gyémántért a gömböc 20 pontot kap.

A gömböc életét a labirintusban megjelenő egyéb dolgok is befolyásolják.

A labirintus egy megadott sarkában véletlenszerűen születő szörnyek célja a gömböc elfogyasztása. A szörnyek csak a gömböcre hatnak. Szörnyből kétfajta van. A buta szörny csak véletlenszerűen kóvályog, abban bízva, hogy egyszer majd csak belebotlik a kisgömböcbe. Az okos azonban a legrövidebb úton próbálja meg becserkészni a kisgömböcöt. Ha a gömböc és a szörny találkozik, az a gömböc életébe kerül. Az egyidőben élő szörnyek száma korlátozott, és a szörnyek sebessége kisebb, mint a gömböcé.

A kisgömböcnek minden forduló kezdetén három élete van. A labirintusban azonban  véletlenszerűen felbukkanó, néha csak korlátozott ideig meglevő ajándékok, például élet-elixirek és bombák is vannak. Ha a kisgömböc találkozik egy élet-elixirrel, akkor az elixir eltűnik és a kisgömböc élete eggyel megnő, feltéve, ha az életek száma kisebb 5-nél. Ha a kisgömböcnek már öt élete van, akkor az elixirnek nincs hatása.

Bombákból is legfeljebb öt lehet nála, ezen felül nem tud többet magához venni. Ekkor a bomba érintetlenül a labirintusban marad. Kisgömböc a nála levő bombákat egyenként a játékos utasítására kibiztosíthatja és leteheti maga mellé. Ekkor a bombák öt másodpercig ketyegnek, majd eltűnnek. Ha akár a kisgömböc, akár egy szörny a ketyegő bombához hozzáér, akkor az elpusztul.

A labirintusban van még egy fajta tranziens ajándék, a bónusz. Ezek felvételekor a kisgömböc pontszáma nő az adott bónusz értékével. Bónuszból tetszőlegesen sok felvehető.

A szörnyek az ajándékokat nem tudják felvenni, azok érintetlenek maradnak.

A labirintus falain senki sem tud átlépni.

Ha a gömböc felszedte az összes gyémántot, akkor a pontjainak megmaradása mellett, új forduló kezdődik (level). Az újabb fordulóban az elemek gyorsabban mozognak és a tudatosan mozgó szörnyek gyakorisága nő.

A játék akkor ér véget, ha a kisgömböcnek valamennyi élete elfogyott. Az eredmény a gömböc által begyűjtött pontok száma. Kezelni kell tudni a legmagasabb pontszámokat (high score table).