Matematika A4
(Valószínűségszámítás)
villamosmérnök hallgatóknak
2016/17. 1. félév (2016. ősz)
Követelmények és ajánlott irodalom
Törzsanyag
Minta
a korábbi vizsgákból
Néhány
korábbi ZH
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az
egybeszerkesztett
jegyzet 5 része:
1/A.
rész: Valószínűségek és diszkrét valószínűségi
változók (A rész)
1/B.
rész: Valószínűségek és diszkrét valószínűségi
változók (B rész)
2. rész: Egydimenziós folytonos
valószínűségi változók
3.
rész: Kétdimenziós folytonos valószínűségi
változók
4.
rész: Zárthelyi és vizsgafeladatok gyűjteménye
5.
rész: Hasznos linkek
Amikor valaki a
jegyzet valamelyik részének valamilyen
oldalszámára hivatkozik,
érdemes figyelembe venni a verzió elkészültének
dátumát,
hiszen a jegyzet mostanában is
fejlődik:
-
Hibák eltűnnek. (De azért biztos maradnak is. Kérem,
jelezzék őket.)
- Szép "Extra feladatok" születnek.
Az elsők január 6-án születtek.
Lásd:
- 2. rész (2017.
január 6-i verzió), 8.
oldal: Csónak bérlése és bérbe adása haszonnal.
- 2. rész (2017.
január 6-i verzió),
12. oldal, 9. feladat
A jegyzetben meg vannak jelölve "Extra tananyag" -ként azok
a részek, melyek
nem lesznek benne a hétfői vizsgákban,
hanem (amellett, hogy érdekes dolgokról szólnak)
- az írásbelin már elért 3-as vagy 4-es jegy
javítását, és/vagy
- IMSc extra pontok szerzését
teszik lehetővé. Részletek a jegyzet elején olvashatóak.
Mellékletek:
Binomialis_eloszlas--Normalis_eloszlas
U-próba
Elfogadás valószínűsége
Tap_el_fv
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az órák lebonyolítása:
A gyakorlatok kedden és csütörtökön lesznek,
az előadás pénteken.
Fontos, hogy a hallgatók gyakorlatok előtt aktuális hét
anyagát a lentebbi linkről előre letöltsék, megnézzék.
A gyakorlatokon a gyakorlatvezetők
magyarázatokkal, példákkal segítik a tananyag megértését.
Az előadáson az előadó feladatokat old meg, és a tananyag
bizonyos részeit megismétli, részletezi, és új, mélyebb
gondolatokat is tanít.
A házi feladatok a tananyag
elmélyítését szolgálják.
Tananyag,
heti bontásban LEKERÜLT A HONLAPRÓL
Néhány feladat MEGOLDÁSSAL
2016-09-16 (2. előadás)
Excel fájljai:
2016-0916___01_veletlen.xlsx
2016-0916___02_veletlen.xlsx
2016-0916___03_veletlen.xlsx
2016-0916___04_veletlen.xlsx
Buffon.xls
Buffon_50_Experiments.xls
Permutaciok_8_elem.xlsx
Permutaciok_veletlenszeruen_8_elem.xlsx
Mind_hutlenkedik_vsz-e_(8
hazaspar).xlsx
-----------------------------------------------------------------------
A zh anyaga az, ami a jegyzetben az első 4 hét anyagának van
kijelölve, kihagyva belőle az
2.8. Valószínűségek megadása súlyokkal (hasznos fogalom, igazából semmiség
- a legutolsó verzióba került bele )
5.6. Optimális taktika előre nem látható
helyzetekben
5.7. Feltételes eloszlás egy eseményen
belül
5.8. Feltételes eloszlások rendszere
síkbeli eloszlás esetén
5.9. Óvakodjunk a félreérthető
feladatoktól! .
7. Általános formulák kétdimenziós
eloszlásokkal kapcsolatban
11. Szimuláció
12. Várható érték, variancia, szórás
13. Nagy számok törvényei
részeket.
A zh -n 4 feladat lesz. Ezek közül
- két példa (5-5 pont) a jegyzet szövegközi részében
található, megoldással is rendelkező valamelyik példához
(pl. "Buffon féle tű probléma" avagy "Nyúlvadászat", stb.) lesz
hasonló. Az ilyen példákat szigorúan fogjuk értékelni, tehát
pontos, jó megoldásokat várunk (tessék ezekből jól felkészülni);
- egy példa (5 pont) a "Gyakorló feladatok"
valamelyikéhez lesz hasonló;
- a negyedik kérdés (5 pont) pedig valamilyen
fogalomnak az elmagyarázása, példával való szemléltetése
lesz.
- Az IMSC diákok számára kitűzünk még egy kissé
nehezebb feladatot, melyért 5
extra pont érhető el. (Az extra
pontokat a félév végén akkor vesszük figyelembe, ha a hallgató a
"normál" pontokból eléri a jeles szintet, azaz a 100 pontból
legalább 86-ot.)
A zh-t 2 menetben bonyolítjuk le 8:00 és 9:00 kezdetekkel. Az idő
és terem beosztás: LÁSD LEJJEBB!. A zh-n papír, toll és az ész bölcsessége használható, más
nem. Viszont annak ellenére, hogy kalkulátort, számítógépet nem
használhatnak, érteni és tudni kell, hogy bizonyos helyzetekben
mikor, hogyan használnák, ha lenne. Például világosan kell érteni
és tudni azt, ahogy a "Spóroljunk a székekkel!" feladat
megoldásában a BINOM.ELOSZLÁS( x ; 400 ; 0.6 ; IGAZ ) függvényt és
a vele készített táblázatot használjuk a megoldásában.
Zh
szabályok
Idő és terem beosztás:
|
8:00
|
9:00 |
KF 38 |
teljes
U2 és U7 első fele: A-L |
teljes
U6 és U7 második fele: M-Z |
E 1 C |
U1
és U8 |
U4 |
K 134 |
U3 |
U5 |
A kiírt időpont előtt legalább 10 perccel legyenek a teremben,
mert a kiírt időpontban az érdemi munka kezdődik!
Az a néhány hallgató, aki tankört váltott, a beosztás
szempontjából annak megfelelően jöjjön,
hogy ténylegesen ténylegesen melyik
gyakorlatra, kihez jár.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Segítő szándékú "bölcs
tanács":
Állítólag a jegyzet - a sajtóhibák
ellenére - jól olvasható, érthető. (Többektől ezt hallottam, örülök
neki.)
Viszont fennáll annak az esélye, veszélye, hogy valaki
elolvasván a jegyzetet,
mindent vagy majdnem mindent értett, talán tetszett is neki, és
azt hiszi, hogy tudja is az anyagot.
Aztán amikor a zh-n szembesül egy - igazából - egyszerű
kérdéssel, nem tud vele mit kezdeni.
Ez így nem jó!
Az
olvasás, elolvasás után az anyagot meg is kell emészteni.
Ezt nyilván többféleképpen is meg lehet tenni.
Egy ötlet: csukott jegyzet mellett átgondolják, hogy a
-
fogalmak
-
állítások
- kidolgozott feladatok
világosak-e, érthetőek-e. Megbeszélik, megvitatják. Egymást
kikérdezik.
Ezután aztán jöhetnek a gyakorló feladatok.
Bocs, ha túl triviális voltam.
Ha valakinek kérdése, jó ötlete lenne a zh-val
kapcsolatban, írjon a vetier@math.bme.hu címre.
A levél tárgya "zh-kérdés" legyen.
Örömteli és eredményes tanulást kívánok!
Vetier András
-----------------------------------
1. zárthelyi:
zh1_2016-10-10___8_óra
zh1_2016-10-10___9_óra
zh1_2016-10-10___8_óra___FELADATOK_ÉS_PONTOZÁS
zh1_2016-10-10___9_óra___FELADATOK_ÉS_PONTOZÁS
-----------------------------------------
Pót zh
ideje: október 26 szerda 18:00,
hely:
E1B: Prőhle Péter és Kói Tamás
tankörei
St.Nagy: Vetier András tankörei
A pót zh anyaga és a feladatok struktúrája - természetesen - ugyanaz
lesz , mint az eredeti zh-n volt
Akiknek sikeres (legalább 10 pont) a zh-juk, eljöhetnek javítani.
Ennek feltétele, hogy regisztráljanak a
vetier@math.bme.hu email címen, legkésőbb hétfő 12:00
-ig.
A levél tárgya legyen: póth regisztráció
Aki eljön a pót zh-ra, elveszti az eredeti zh pontjait, és az lesz a
pontrendszerben beszámító pontja, amit a pót zh-n szerez.
Tehát a pót zh-n rontani is lehet. Az jöjjön javítani, aki
felkészült, és tényleg javítani fog.
------------------------------------------
2016-10-21-i előadás
Videó felvétel:
Hangszalag-gyulladással
küszködő tanár előadása remek hallgatói segítséggel
Köszönet érte Kirsch Norbertnek!
Egy hiba biztos van az
előadásban: 0:26 másodpercnél
"mínusz végtelentől plusz végtelenig integrálok" helyett
"mínusz végtelentől nulláig integrálok" lett volna helyes.
Egy hiba pedig a vetített jegyzetrészben:
"Sokk helyesen "Sok".
(Botond leleményesen elviccel ezen a hibán.)
Excel fájljok:
Excelben az
újragenerálás gombja az F9.
Tessék sokat nyomkodni,
és akkor "életre kel" a demonstráció!
01____RND_negyzete.xlsx
02____RND_negyzetgyoke.xlsx
03___NSZT___RND_negyzete_kapcsan.xlsx
04___NSZT___RND_negyzetgyoke_kapcsan.xlsx
05___RND1_RND2_szorzat.xlsx
06____Arc-sine.xlsx
07____Arc-Sine_experiments.xlsx
08____Cauchy.xlsx
09____Cauchy_experiments.xlsx
10____Atlag_nem_stabil__Egy_per_RND_minusz_0.5_az_otodiken.xlsx
11____Exponential.xlsx
12____Orokifju_oregedo_fiatalodo.xlsx
13____Standard_Normal.xlsx
14___Height.xlsx
15____Normal.xlsx
Nem voltak, de lehettek volna:
16____Beta____size_5_rank_2.xlsx
17____Beta____size_1-5.xlsx
Néhány Excel fájl, melyek az U1, U4, U8 tankörök gyakorlatain
születtek:
1016-10-11___01_gyak_U4.xlsx
1016-10-11___01_gyak_U8.xlsx
1016-10-18___01_gyak_U4.xlsx
1016-10-18___01_gyak_U8.xlsx
2016-09-20___01_Randi.xlsx
2016-10-11___01_szoras.xlsx
2016-10-11___02_varhato_ertek.xlsx
2016-10-18___01_Beta_eloszlas.xlsx
2016-10-25___01_Varhato_ertek_vegtelen.xlsx
2016-10-25___02_Exponencialis_eloszlas.xlsx
2016-10-25___03_Exponencialis_eloszlas.xlsx
2016-10-25___04_Exponencialis_eloszlas.xlsx
Tisztelt Hallgatóim!
Ország-világ előtt is köszönöm Botondnak, hogy
az október 21-i előadáson a "magyar hangom"
szerepét 1/3 részben nagyon ügyesen eljátszotta.
Nem tudom, hogy 28-ára mennyire erősödnek meg hangszálaim
(ez egy lassan gyógyuló nyavalya),
ezért - a biztonság kedvéért - kérek az évfolyamról valakit,
aki - ha kell - megint tudna segíteni.
Boton 28-án nem fog ráérni.
Mivel már az ilyen "duett" megtervezésében és eljátszásában is lett
kis tapasztalatom
(előadást félig-némán se csináltam még ezelőtt),
ígérem, hogy a segíteni akaró kollégának alig kell többet tennie,
mint pénteken ott lenni az első padsor jobb szélén, és amikor kérem,
szónokolni helyettem.
Kérem, hogy vállalkozó kedvű diákom a vetier@math.bme.hu
címre írjon.
Előre is köszönöm.
Vetier András
-----------------------------------------
Pót zh
ideje: október 26 szerda 18:00,
hely:
E1B: Prőhle Péter és Kói Tamás
tankörei
St.Nagy: Vetier András tankörei
A pót zh anyaga és a feladatok struktúrája - természetesen - ugyanaz
lesz , mint az eredeti zh-n volt
Akiknek sikeres (legalább 10 pont) a zh-juk, eljöhetnek javítani.
Ennek feltétele, hogy regisztráljanak a
vetier@math.bme.hu email címen, legkésőbb hétfő 12:00
-ig.
A levél tárgya legyen: póth regisztráció
Aki eljön a pót zh-ra, elveszti az eredeti zh pontjait, és az lesz a
pontrendszerben beszámító pontja, amit a pót zh-n szerez.
Tehát a pót zh-n rontani is lehet. Az jöjjön javítani, aki
felkészült, és tényleg javítani fog.
-----------------------------------
1. pótzárthelyi:
pzh1_2016-10-26
18 óra
------------------------------------------
2016-10-28-i előadás
Várható érték, variancia, szórás bevezetése:
2016-10-28___01_Adathalmazra.xlsx
2016-10-28___02_Kockadobas.xlsx
2016-10-28___03_RND.xlsx
2016-10-28___04_akarmi.xlsx
Várható érték, variancia, szórás általános tulajdonaságai:
2016-10-28___101_Osszeg_varhato_erteke__ftlen_eset.xlsx
2016-10-28___102_Osszeg_varhato_erteke__nem_ftlenek.xlsx
2016-10-28___103_ftlenek_szorzatanak_varhato_erteke.xlsx
Matematikai bizonyítás:
2016-10-28___Ftlenek_szorzata.png
2016-10-28___104_ftlenek_osszegenek_varianciaja.xlsx
2016-10-28___105_nem_ftlenek__osszegenek_varianciaja.xlsx
Centrális határeloszlás tétel:
2016-10-28___06_Konvolucio_Harom_szabalyos_kocka.xls
2016-10-28___07_a_Konvolucio_Harom_szabalyos_nullas-kocka.xls
2016-10-28___07_b_Konvolucio_Husz_szabalyos_nullas-kocka.xls
2016-10-28___08_a_Konvolucio_Harom_szabalytalan_nullas-kocka.xls
2016-10-28___08_b_Konvolucio_Husz_szabalytalan_nullas-kocka.xls
2016-10-28___09_b_Konvolucio_Husz_szabalytalan_U-eloszlasu_nullas-kocka.xls
2016-10-28___09_Konvolucio_Ot_szabalytalan_U-eloszlasu_nullas-kocka.xls
2016-10-28___10_a_Konvolucio_Harom_szabalytalan_random_nullas-kocka.xls
2016-10-28___10_b_Konvolucio_Husz_szabalytalan_random_nullas-kocka.xls
Moivre-Laplace tétel
2016-10-28___05_Binomialis_eloszlas---Normalis_eloszlas.xls
--------------------------------------------
Nov. 1. kedd: szünet.
A nov. 3, csütörtöki gyakorlatokat a keddi gyakorlatok diákjai is
látogathatják.
A nov. 4, pénteki A4 helyett A3 lesz. A következő A4 előadás nov 11,
pénteken lesz.
Kérem gyakorlataim érintett hallgatóit, hogy
a pót zh eredményére türelemmel várjanak kb. nov. 15-ig.
Vetier András
-------------------------------------------
Tudnivalók a második zh-val kapcsolatban:
Mielőtt a tudnivalókat leírnám, örömmel
teszem közzé azt a levelet, melyet Önöktől kaptam. Íme:
Tisztelt Tanár Úr!
Közeleg a második valszám ZH.
Az előző ZH-t
megelőzően közzé tett egy felsorolást, amely tisztázta a
ZH-hoz szükséges fejezeteket. (pontosabban, hogy melyik
fejezet lesz kihagyva),
Illetve hasonlóan pozitív előrejelzés volt Öntől, hogy adott
egy iránymutatást a ZH összetételéről.
Ami pedig végképp kellemes csalódás volt, hogy tényleg megérte
a felkészülést úgy csinálni, ahogy az instrukciók ajánlották.
Többünk között felmerült, hogy ezt mennyire díjaztuk igazából.
Tehát kérésként megfogalmazódott bennünk, hogy egy ilyen
lehetőséggel most is élnénk.
Köszönöm a hallgatóság nevében!
Én pedig köszönöm a tanuláshoz való
konstruktív, pozitív hozzáállásukat!
Vetier András
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A második zh anyaga az alábbi három linken
megtalálható:
1. A 1 - 6. hetek anyaga
-ból az alábbi részek:
A 2. fejezetből az alábbi alfejezet:
2.9. Valószínűségek megadása súlyokkal
Az 5. fejezetből az alábbi két alfejezet:
5.7. Feltételes eloszlás egy
eseményen belül
5.8. Feltételes eloszlások rendszere
síkbeli eloszlás esetén
A 7. fejezet : Általános formulák kétdimenziós
eloszlásokkal kapcsolatban
A 20. fejezet: Feltételes várható érték, variancia, szórás
2. 7 - 8. hetek anyaga mindenestűl
3. 10. hét péntek anyaga mindenestűl
Amit a november 11. pénteki
előadáson veszünk,
azt ott kellő mértékben gyakorolni is fogjuk,
hiszen a zh előtt már nem lesznek igazi gyakorlatok.
Az egyik példa az
előadás anyagából lesz,
(aminek oka az előadáson kezdődő kétdimenziós folytonos
eloszlások fontossága)
Pénteken - ha erre van komoly igény - ebéd után esetleg tartok
konzultációt.
Ezzel kapcsolatos kéréseiket, javaslataikat a
vetier@math.bme.hu címre írják "Konzultáció" tárggyal.
A jegyzetet a zh előtt már nem bővítem, csak hibákat javítok.
Ugyanúgy, mint az első zh-n, most is 4 feladat lesz, és ezek közül
- két példa (5-5 pont) a jegyzet szövegközi részében
található, megoldással is rendelkező valamelyik példához lesz
hasonló. Szombat este - hallgatók
kérdéseire reagálva - írom ide, hogy itt a "megoldással is
rendelkező példa" nem csak azokat a részeket
jelenti, ami elé oda van írva, hogy "példa" vagy ennek
valamilyen szinonimája, hanem minden olyan részt, aminek
megoldása ott van a jegyzetben (hiszen azért van ott, hogy
megtanulják!). Például a 2. rész 3. fejezete "Random számok
transzformációi" gyakorlatilag nem más, mint több "megoldással
is rendelkező példa".
Az ilyen példákat szigorúan fogjuk értékelni, tehát pontos,
jó megoldásokat várunk (tessék ezekből jól felkészülni);
- egy példa (5 pont) a "Gyakorló feladatok"
valamelyikéhez lesz hasonló (Ilyenből
sincs sok a jegyzetben. Amik vannak, azokat tessék
meggondolni!);
- a négy kérdés közül az egyik
a november 11-i előadás anyagából lesz (aminek oka az
előadáson kezdődő kétdimenziós folytonos eloszlások fontossága)
- a négy kérdés közül az egyik valamilyen
fogalomnak az elmagyarázása, esetleg példával való
szemléltetése lesz.
- Az IMSC diákok számára kitűzünk még egy kissé
nehezebb feladatot, melyért 5
extra pont érhető el. (Az extra
pontokat a félév végén akkor vesszük figyelembe, ha a hallgató a
"normál" pontokból eléri a jeles szintet, azaz a 100 pontból
legalább 86-ot.)
Azt szeretnénk
elérni, hogy a diákjaink értelmesen, sikerrel, örömmel
tanuljanak.
Ugyanúgy, mint az első
zh-n, most is papír, toll és az ész bölcsessége használható a zh-n, más nem. Viszont
annak ellenére, hogy kalkulátort, számítógépet nem használhatnak,
érteni és tudni kell, hogy bizonyos helyzetekben mikor, hogyan
használnák, ha lenne.
Zh
szabályok
Az időbeosztás fordítottja annak, mint ami
az első zh-n volt:
|
8:00
|
9:00 |
KF 38 |
teljes
U6 és U7 második fele: M-Z |
teljes
U2 és U7 első fele: A-L
|
E 1 C |
U4
|
U1
és U8 |
K 134 |
U5 |
U3 |
A kiírt időpont előtt legalább 10 perccel legyenek a teremben,
mert a kiírt időpontban az érdemi munka kezdődik!
Az a néhány hallgató, aki tankört váltott, a beosztás
szempontjából annak megfelelően jöjjön,
hogy ténylegesen ténylegesen melyik
gyakorlatra, kihez jár.
---------------------------
Segítő szándékú "bölcs
tanács", amit az első zh előtt írtam - azt gondolom - most
is "bölcs tanács":
Remélem, hogy a jegyzet mostani
része is jól olvasható, érthető.
Ezért most is fennáll annak az esélye, veszélye, hogy valaki
elolvasván a jegyzetet,
mindent vagy majdnem mindent ért, talán tetszik is neki, és azt
hiszi, hogy tudja is az anyagot.
Aztán amikor a zh-n szembesül egy - igazából - egyszerű
kérdéssel, nem tud vele mit kezdeni.
Ez így nem jó!
Az
olvasás, elolvasás után az anyagot meg is kell emészteni.
Ezt nyilván többféleképpen is meg lehet tenni.
Egy ötlet: csukott jegyzet mellett átgondolják, hogy a
-
fogalmak
-
állítások
- kidolgozott feladatok
világosak-e, érthetőek-e. Megbeszélik, megvitatják. Egymást
kikérdezik.
Ezután jöhetnek a gyakorló feladatok.
Most is kérem, hogy ha valakinek kérdése, jó
ötlete lenne a zh-val kapcsolatban, írjon a
vetier@math.bme.hu címre. A levél tárgya
"zh-kérdés" legyen.
Ismét kívánom, hogy a tanulás örömteli és eredményes legyen!
Vetier András
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pzh1_2016-10-26___FELADATOK_ÉS_PONTOZÁS
Vetier András tanköreinek pzh1 eredményei:
U1:
WNB15X
16
U4:
|
|
|
C7UV3F |
|
14 |
DTY6T7 |
|
8,5 |
DU7M1P |
|
14 |
F2KCVP |
|
6 |
F99OFL |
|
4 |
I4R1HF |
|
10,5 |
KARZPU |
|
13,5 |
NDHL7R |
|
9 |
P5PYVV |
|
12,5 |
WSF0TQ |
|
0 |
U8:
HNV2FU |
|
3 |
IK0QEK |
|
5 |
TG70LS |
|
5 |
LNJEZG |
|
5,5 |
HFITES |
|
9 |
R1JDOX |
|
9 |
DOJMDA |
|
14 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zh2_2016-11-14___8_ora___FELADATOK_ÉS_PONTOZÁS
zh2_2016-11-14___9_ora___FELADATOK_ÉS_PONTOZÁS
zh2 eredmények (Vetier András gyakorlataiból azok, akik 8 órakor
írtak):
B63JRB |
|
7 |
BP10WX |
|
14 |
DLDWNI |
|
11 |
DTY6T7 |
|
11 |
EKVY89 |
|
14 |
G0RPWQ |
|
16 |
G3MZH6 |
|
7 |
HNWQY8 |
|
11 |
HX8ROW |
|
16 |
HZJRM4 |
|
16 |
I09CVW |
|
8 |
I4R1HF |
|
10 |
I7V3C4 |
|
9 |
K1Q54H |
|
10 |
KARZPU |
|
16 |
LAPON6 |
|
19 |
MCNOZ1 |
|
9 |
MW2RW9 |
|
11 |
NDHL7R |
|
1 |
NSTIU1 |
|
16 |
OKOJ4Z |
|
10 |
P5PYVV |
|
2 |
RZWY24 |
|
1 |
WSF0TQ |
|
0 |
XTS6JU |
|
2 |
zh2 eredmények (Vetier András gyakorlataiból azok, akik 9 órakor
írtak):
Neptun |
|
zh2 |
|
extra |
AD60BB |
|
17 |
|
- |
BKZH0M |
|
14 |
|
- |
DOJMDA |
|
10 |
|
- |
FUOO8R |
|
0 |
|
- |
HFITES |
|
16 |
|
- |
HJC4BW |
|
7 |
|
- |
HK4BTG |
|
4 |
|
- |
I7A1T1 |
|
14 |
|
- |
ICHXB8 |
|
10 |
|
- |
LNJEZG |
|
8 |
|
- |
NLEHE9 |
|
17 |
|
1 |
ODQBBE |
|
10,5 |
|
- |
PGF9HL |
|
18 |
|
- |
R0DON7 |
|
6 |
|
- |
R1JDOX |
|
2 |
|
- |
R1URLS |
|
20 |
|
- |
RERI3B |
|
10 |
|
- |
S7ZUT1 |
|
12 |
|
- |
T8OUCT |
|
17 |
|
5 |
UO30GG |
|
16,5 |
|
- |
WFWE20 |
|
9 |
|
- |
WNB15X |
|
15 |
|
5 |
YIP2B8 |
|
15 |
|
5 |
YT42HC |
|
14 |
|
- |
Z9JQGT |
|
10 |
|
- |
ZUW71F |
|
18 |
|
- |
Vetier András tanköreinek megtekintés:
PÉNTEK, ELŐADÁS UTÁN A H502-BEN
--------------------------------------------------------------------------------------
November 23. és 30. (szerdai
napok): A3 előadás
helyett A4 előadás lesz!
Természetesen december 2. (péntek): A4 előadás
--------------------------------------------------------------------------------------
A 2. zh pótzh-ja: november 23. szerda 18 óra
E1B:
u1, u3, u4,u5
StNagy: u2,
u6, u7, u8
Akinek kell
írni, annak nem kell jelentkezni.
Akinek nem kell, de javítani (vagy rontani) szeretne,
írjon email-t a vetier@math.bme.hu címre
november 21. hétfő délig.
A levél tárgya legyen:
"javító pzh2"
2. zh pótzh-jának feladatai és pontosása:
pzh2_2016-11-23
pzh2_2016-11-23___FELADATOK_ÉS_PONTOZÁS
--------------------------------------------------------------------------------------
2016-11-18-i előadás:
1___Trafo_negyzetrol_vitorlara___racsokkal.xls
2___Trafo_negyzetrol_vitorlara___egyenl.xls
3___Trafo_negyzetrol_vitorlara___nem_egyenl.xls
4___Trado_negyzetrol_szakaszra___szorzattal.xls
5___Transzformacio1
dim-ban_(egyenl).xls
6___Transzformacio1
dim-ban_(expon).xls
7___Transzformacio1
dim-ban_(egyenl_el___mon_csokk_trafo_).xls
8___Transzformacio1
dim-ban_(expon_el___mon_csokk_trafo_).xls
--------------------------------------------------------------------------------------
2016-11-23-i előadás:
2016-11-23___01_tipp_mediannal.xlsx
2016-11-23___02_tipp_felt_varhato_ertekkel.xlsx
1___Height_Weight_1.xls
2___Height_Weight_2.xls
3___HeightWeight_Proj_CondDist.xls
4___Proj_and_cond__two-dim_norm_distr.xls
5___Two-dimensional_central-limit_theorem_RECTANGLE.xls
6___Two-dimensional_central-limit_theorem_PARALLELOLGRAM.xls
7___Two-dimensional_central-limit_theorem_CURVE.xls
--------------------------------------------------------------------------------------
Pótpót
zh: 2016 12 14 szerda 10.00
A pótlási héten a két zh
közül az egyik (de csak az egyik), i.v.
jelleggel megírható
a pótpót zh-n.
A pótpót zh -n
nem vehetnek
részt azok
a hallgatók, akik
a megengedettnél többet hiányoztak.
--------------------------------------------------------------------------------------
Vetier András tanköreibe járó diákok pzh2 eredményei:
Neptun |
|
pzh2 |
B63JRB |
|
15 |
C7UV3F |
|
13 |
FUOO8R |
|
14 |
G3MZH6 |
|
11 |
HJC4BW |
|
12 |
HK4BTG |
|
12 |
HNV2FU |
|
7 |
I09CVW |
|
13 |
I7V3C4 |
|
5 |
LNJEZG |
|
12 |
MCNOZ1 |
|
10 |
NDHL7R |
|
14 |
OD65IK |
|
19 |
ODQBBE |
|
11 |
P5PYVV |
|
11 |
R0DON7 |
|
11 |
RZWY24 |
|
8 |
WFWE20 |
|
10 |
XTS6JU |
|
12 |
YRUTH9 |
|
10 |
YT42HC |
|
15 |
Z9JQGT |
|
15 |
Megtekintés a keddi gyakorlaton vagy utána a H502 -ben
--------------------------------------------------------------------------------------
2016-11-30-i előadás:
2016-11-30___01_kov_korr_adatrsz-re.xlsx
2016-11-30___02_kov_korr_valvaltozora.xlsx
2016-11-30___03_Linearis_regresszio.xlsx
2016-11-30___04_Linearis_regresszio_tetszoleges_ellenfel.xlsx
-----------------------------------------------------------------------------------
A vizsgákon 6 kérdés lesz, mindegyik a) és b)
pontokkal.
Lesznek
- fogalom magyarázatok, mint a zh-kban is voltak,
- a jegyzetben kidolgozott példákhoz és a gyakorló
feladatokhoz hasonló feladatok, mint a zh-kban is voltak,
- és a jegyzetben lévő levezetések visszakérdezése
"vezesse le a VALAMIT ENNEK-ANNAK felhasználásával"
stílusban.
Az anyag vége, ami a ZH -k után
volt, erősebb hangsúlyt kap a kérdések között.
----------------------------------------------------------------------------------
2016-12-02-i előadás:
Eloszlások szemléltetése festékkel:
14___Beta_WAITING-TIMES.xlsx
15___Cauchy.xlsx
16___Arc-sine.xlsx
21___2-dim_norm_COND-DISTR-S.xlsx
23___2-dim_beta.xlsx
23a__2-dim_beta_COND-DISTR-S.xlsx
A korrelációs együttható szemléletes
jelentése:
1___HeightWeight_Proj_CondDist_CorrCoeff.xlsx
Khí-négyzet próba:
2___Khi-negyzet_eloszlas.xlsx
3___Khi-negyzet_proba.xlsx
Optimális taktika (háremhölgyek):
4___Haremholgyek__M-strategia.xlsx
----------------------------------------------------------------------------------
Kérem, mindenki
ellenőrizze:
Felevvegi_eredmeny_HONLAPRA.xlsx
és ha valami nem stimmel, a gyakvezetőjével tisztázza, hogy
hol a hiba!
----------------------------------------------------------------------------------
2016-12-09-i előadás:
Táblaképek:
ea_2016-12-09___1.JPG
ea_2016-12-09___2.JPG
ea_2016-12-09___3.JPG
ea_2016-12-09___4.JPG
Excel fájlok:
U-próba__Erő-fv
U-próba kísérletekkel szimulálva
Tapasztalati_el_fv konstrukciója
----------------------------------------------------------------------------------
A 2016-12-14-i
PótPótzZh-k feladatai: ppzh1
ppzh2
és Kói Tamás megoldásai:
https://www.dropbox.com/s/z7yf9av9mthal77/ppzhk2016.pdf?dl=0
R
A megjelenő oldalon rá kell kattintani arra, hogy "no thanks".
Minden sorban a ppzh eredménye az alábbi táblázat megfelelő
oszlopában van:
Neptun |
ZH1 |
ZH2 |
Összpont |
Aláírás |
|
|
|
|
|
AL794X |
10,5 |
3 |
13,5 |
nem kap |
AV27CN |
12 |
10 |
22 |
KAP |
C1NRWP |
15 |
11 |
26 |
KAP |
CEE9ZD |
12 |
12 |
24 |
KAP |
CKM99A |
11 |
5 |
16 |
nem
kap |
CX2XI8 |
10 |
7 |
17 |
nem
kap |
DTY6T7 |
15 |
11 |
26 |
KAP |
DU7M1P |
14 |
10 |
24 |
KAP |
F7D9H0 |
10 |
4 |
14 |
nem
kap |
FWTHNF |
11,5 |
10 |
21,5 |
KAP |
GATK7C |
11 |
3,5 |
14,5 |
nem
kap |
I7V3C4 |
16 |
14 |
30 |
KAP |
I983GJ |
11 |
15 |
26 |
KAP |
LNJEZG |
5,5 |
12,0 |
17,5 |
nem
kap |
O31UIM |
16 |
13 |
29 |
KAP |
OI29O3 |
10 |
6 |
16 |
nem
kap |
QJCR4A |
15 |
11 |
26 |
KAP |
RASBI5 |
11 |
10 |
21 |
KAP |
RNV3A2 |
12,5 |
5 |
17,5 |
nem
kap |
RZWY24 |
11 |
11 |
22 |
KAP |
SNGS4B |
10 |
10 |
20 |
KAP |
SSGS8H |
12 |
12 |
24 |
KAP |
V9AFYD |
14,5 |
12 |
26,5 |
KAP |
VKDCOQ |
12 |
10 |
22 |
KAP |
VONYHJ |
10 |
8 |
18 |
nem
kap |
WE51KJ |
10,5 |
12 |
22,5 |
KAP |
WGV93X |
12,5 |
12 |
24,5 |
KAP |
WW8UZA |
10,5 |
6,0 |
16,5 |
nem
kap |
XK49XK |
14 |
11 |
25 |
KAP |
YRUTH9 |
10,0 |
10,0 |
20 |
KAP |
YUDII4 |
11 |
10 |
21 |
KAP |
----------------------------------------------------------------------------------
vizsga_1___2016-12-19.pdf
vizsga_1___2016-12-19_MEGOLDAS.pdf
A megtekintés és a szóbelik után kialakult eredmények:
Neptun |
|
jegy |
|
|
|
A0V121 |
|
2 |
AAK7RD |
|
1 |
AD60BB |
|
5 |
B63JRB |
|
2 |
BKZH0M |
|
1 |
BNVQXX |
|
2 |
BQURT6 |
|
1 |
BWS18A |
|
1 |
C6EAEI |
|
1 |
C7UV3F |
|
nj |
CO53U5 |
|
1 |
CVVAIA |
|
1 |
CXC3K6 |
|
1 |
D1FST6 |
|
1 |
DE5ZVY |
|
1 |
DMAGM4 |
|
1 |
DOJMDA |
|
1 |
DP2DXN |
|
nj |
DPU593 |
|
1 |
E0WLHC |
|
1 |
EGY45W |
|
5 |
FNTHQD |
|
5 |
FWTHNF |
|
nj |
FZY0CH |
|
nj |
G3MZH6 |
|
2 |
G4STVB |
|
1 |
GFHSCH |
|
5 |
H9KF5S |
|
1 |
HDW1XD |
|
1 |
HNEDSH |
|
3 |
HU7NFT |
|
4 |
HX8ROW |
|
1 |
HZJRM4 |
|
4 |
I7A1T1 |
|
2 |
I983GJ |
|
1 |
ICHXB8 |
|
1 |
IZXQ82 |
|
1 |
JGMZWV |
|
5 |
JLIKGW |
|
3 |
JOBJX9 |
|
1 |
KARZPU |
|
1 |
KEE2ZI |
|
1 |
LAPON6 |
|
4 |
MEIY0Q |
|
1 |
MYP39C |
|
1 |
NLEHE9 |
|
1 |
NXHK4Q |
|
5 |
O82TN0 |
|
1 |
OA1KB5 |
|
1 |
OD65IK |
|
3 |
ODDUWB |
|
1 |
OFRIHV |
|
1 |
OVRZL1 |
|
1 |
PGF9HL |
|
4 |
PYRKMK |
|
2 |
QBV1MO |
|
1 |
QEE11F |
|
3 |
RC8L1O |
|
1 |
S225H3 |
|
1 |
SO45PD |
|
2 |
T3GM3P |
|
1 |
TLCW4B |
|
1 |
UO30GG |
|
4 |
V9AFYD |
|
1 |
VA6A8D |
|
1 |
WE51KJ |
|
1 |
WFWE20 |
|
1 |
WJPSKY |
|
1 |
WNB15X |
|
3 |
WXOVQF |
|
1 |
Y4EQQT |
|
5 |
YROHBB |
|
3 |
YT42HC |
|
5 |
YUDII4 |
|
1 |
ZBQAAL |
|
1 |
ZUW71F |
|
5 |
Kérem jelezzék, ha akár itt, akár a Neptunban hibára lelnének.
---------------------------------------------------------------------
Újévi Ajándék:
Január 4. szerda 9-11 -ig konzultációt tartok azoknak,
akik addigra már valamennyire készültek a január 9-i vizsgára,
és a vetier@math.bme.hu címre írt
emailben
kérik a konzultációt 2017. január 3. kedd délig.
A levél tárgya legyen: "Konzultáció kérése".
Hely: H502.
Addig is kellemes ünnepeket kívánok,
Vetier András
---------------------------------------------------------------------
Vizsgák előtti konultációk (tartja
Kói Tamás):
jan. 6. péntek 13-15 - H406 tanterem (A Neptunban - HELYTELENÜL -11-13 áll!)
jan. 13. péntek 11-13 - H607 tanterem
jan. 20. péntek 11-13 - H406 tanterem
----------------------------------------------------------------------------------
vizsga_2___2017-01-09.pdf
vizsga_2___2017-01-09_MEGOLDAS.pdf
Eredmények a megtekintés és szóbeli vizsgák után:
Neptun |
|
jegy |
ARL1E8 |
|
1 |
B4E8C0 |
|
1 |
B57BI8 |
|
1 |
B5PLMF |
|
1 |
BKZH0M |
|
4 |
C3EQEB |
|
5 |
C7UV3F |
|
1 |
CDF6YA |
|
4 |
CEE9ZD |
|
1 |
CEND10 |
|
1 |
CEQALS |
|
4 |
CPNKKU |
|
1 |
CTLZWW |
|
1 |
CVVAIA |
|
3 |
CXC3K6 |
|
2 |
DA9RH9 |
|
1 |
DLDWNI |
|
4 |
DM1HKQ |
|
1 |
DOJMDA |
|
1 |
DP2DXN |
|
2 |
DPU593 |
|
2 |
DTY6T7 |
|
2 |
E93A3T |
|
2 |
EKVY89 |
|
3 |
F6XDIW |
|
4 |
FB873N |
|
5 |
FCTAWV |
|
1 |
FSVL19 |
|
5 |
FUWQK1 |
|
5 |
G0RPWQ |
|
3 |
G24G0D |
|
3 |
GQ9P3U |
|
5 |
H5BQ03 |
|
4 |
H6V2O9 |
|
4 |
H9GKOX |
|
1 |
H9KF5S |
|
3 |
HDW1XD |
|
3 |
HFITES |
|
2 |
HK4BTG |
|
3 |
HNWQY8 |
|
3 |
HX8ROW |
|
5 |
I0GDRD |
|
1 |
JQ2AP9 |
|
5 |
JSKWZ5 |
|
4 |
K8VK0A |
|
4 |
KEE2ZI |
|
4 |
MEIY0Q |
|
4 |
MW2RW9 |
|
4 |
MXXHRN |
|
2 |
NDHI68 |
|
1 |
NLEHE9 |
|
5 |
NTPVA3 |
|
1 |
O82TN0 |
|
4 |
ODDUWB |
|
3 |
ODQBBE |
|
5 |
OYF8CZ |
|
2 |
PJ257S |
|
1 |
PVCOMP |
|
2 |
R0DON7 |
|
2 |
R1URLS |
|
4 |
RASBI5 |
|
1 |
RC8L1O |
|
2 |
RRGN0P |
|
4 |
RRN900 |
|
1 |
RZVV2Y |
|
2 |
SCY4E8 |
|
4 |
T8OUCT |
|
4 |
TLCW4B |
|
3 |
TVGNEB |
|
2 |
V9AFYD |
|
1 |
W5PJ24 |
|
5 |
WFWE20 |
|
2 |
WJPSKY |
|
3 |
WW8UZA |
|
1 |
WXOVQF |
|
4 |
XK49XK |
|
2 |
XTS6JU |
|
3 |
XWI78D |
|
3 |
YIP2B8 |
|
4 |
YLO5PB |
|
4 |
YOXCFI |
|
1 |
YUDII4 |
|
2 |
Elégedettséggel és örömmel jelzem, hogy
az eddigi szóbeliken minden diák jól felkészült volt, szépen
vizsgázott,
és - így természetesen - sikerrel javította az
írásbelin elért osztályzatát,
és nem utolsó sorban tanult, megértett valami hasznosat, szépet.
Remélem, ez így marad a továbbiakban is.
2017.01.12.
Vetier András
-----------------------------------
vizsga_3___2017-01-16.pdf
vizsga_3___2017-01-16_MEGOLDAS.pdf
Eredmények a megtekintés és szóbeli vizsgák után:
AT2TFI |
* |
5 |
AZ4KKS |
* |
3 |
B57BI8 |
* |
2 |
B5PLMF |
* |
1 |
BBL0DJ |
* |
1 |
BE183N |
* |
1 |
BQURT6 |
* |
4 |
CEE9ZD |
* |
1 |
CJKZU9 |
* |
1 |
CTLZWW |
* |
1 |
D0N8GX |
* |
1 |
D1FST6 |
* |
1 |
DA9RH9 |
* |
1 |
DE5ZVY |
* |
1 |
DM1HKQ |
* |
1 |
E50POZ |
* |
1 |
F49HLD |
* |
1 |
FCTAWV |
* |
2 |
FIM6B9 |
* |
1 |
FUOO8R |
* |
1 |
FYKGA8 |
* |
1 |
G065R0 |
* |
1 |
G09F7X |
* |
1 |
GDJGLJ |
* |
1 |
GYYFTW |
* |
1 |
HJC4BW |
* |
1 |
HLDURS |
* |
1 |
HLLHPU |
* |
1 |
I0GDRD |
* |
1 |
I4R1HF |
* |
1 |
I983GJ |
* |
1 |
I9N096 |
* |
1 |
IUYIY3 |
* |
3 |
IZXQ82 |
* |
2 |
JOBJX9 |
* |
4 |
JPE3AM |
* |
2 |
JPMDQH |
* |
3 |
K1Q54H |
* |
1 |
K3VH3H |
* |
1 |
KARZPU |
* |
3 |
MCNOZ1 |
* |
4 |
MSW82M |
* |
1 |
MYP39C |
* |
1 |
MZY23S |
* |
1 |
NDHI68 |
* |
1 |
NOTI5K |
* |
2 |
NSTIU1 |
* |
1 |
OKOJ4Z |
* |
1 |
OVRZL1 |
* |
1 |
P5PYVV |
* |
1 |
PQ7GVQ |
* |
1 |
QBV1MO |
* |
2 |
QLDSPG |
* |
1 |
RERI3B |
* |
1 |
RRN900 |
* |
1 |
S225H3 |
* |
2 |
S25CKY |
* |
1 |
S7ZUT1 |
* |
1 |
SL1JJ8 |
* |
1 |
SNGS4B |
* |
1 |
SSGS8H |
* |
1 |
T3GM3P |
* |
1 |
TM1E94 |
* |
1 |
VLL7WU |
* |
2 |
VS09ZE |
* |
4 |
WGV93X |
* |
1 |
XR641A |
* |
1 |
YOP7E5 |
* |
1 |
YOXCFI |
* |
1 |
Z2RVH5 |
* |
1 |
Z9JQGT |
* |
4 |
---------------------------------
vizsga_4___2017-01-23.pdf
vizsga_4___2017-01-23__MEGOLDAS.pdf
Az eredmények a megtekintés után:
Neptun |
* |
jegy |
A59CR0 |
* |
2 |
AAK7RD |
* |
1 |
AF8HPI |
* |
1 |
AHFOX8 |
* |
1 |
AKTA7P |
* |
1 |
ARM7H9 |
* |
4 |
AUVJS5 |
* |
1 |
AV27CN |
* |
1 |
B4E8C0 |
* |
1 |
B53BRU |
* |
1 |
B5PLMF |
* |
1 |
BAVEC9 |
* |
1 |
BBL0DJ |
* |
3 |
BE183N |
* |
3 |
BQWB5O |
* |
1 |
BWS18A |
* |
1 |
C1NRWP |
* |
1 |
C6EAEI |
* |
njm |
CEE9ZD |
* |
2 |
CEND10 |
* |
1 |
CJKZU9 |
* |
2 |
CO53U5 |
* |
1 |
CPNKKU |
* |
1 |
CTLZWW |
* |
2 |
CTX9GE |
* |
5 |
D0N8GX |
* |
1 |
D1FST6 |
* |
2 |
DA9RH9 |
* |
3 |
DE5ZVY |
* |
2 |
DM1HKQ |
* |
1 |
DMAGM4 |
* |
1 |
DOJMDA |
* |
2 |
DU7M1P |
* |
1 |
E0WLHC |
* |
1 |
E50POZ |
* |
3 |
EYZNYJ |
* |
1 |
F49HLD |
* |
1 |
FIM6B9 |
* |
2 |
FO1P2G |
* |
1 |
FOAQQS |
* |
1 |
FRKT9Y |
* |
1 |
FUOO8R |
* |
2 |
FYKGA8 |
* |
2 |
FZY0CH |
* |
2 |
G065R0 |
* |
1 |
G09F7X |
* |
3 |
G4STVB |
* |
1 |
G7GSHY |
* |
1 |
G9CYJY |
* |
2 |
GYYFTW |
* |
1 |
H0AMYM |
* |
njm |
H77UVK |
* |
1 |
H9GKOX |
* |
1 |
HJC4BW |
* |
1 |
HJTX4V |
* |
njm |
HLDURS |
* |
1 |
HLLHPU |
* |
3 |
HM1FMH |
* |
4 |
HRNFV8 |
* |
1 |
I09CVW |
* |
1 |
I0GDRD |
* |
2 |
I0MZL5 |
* |
njm |
I2930P |
* |
1 |
I4R1HF |
* |
2 |
I7V3C4 |
* |
1 |
I983GJ |
* |
3 |
I9N096 |
* |
2 |
ICHXB8 |
* |
1 |
IFTMWB |
* |
1 |
ISHQ2S |
* |
1 |
K1Q54H |
* |
2 |
K3VH3H |
* |
1 |
KI084D |
* |
1 |
LSJDW1 |
* |
1 |
LZG69N |
* |
njm |
MDY5UM |
* |
1 |
MSW82M |
* |
1 |
MXZBFU |
* |
1 |
MYP39C |
* |
3 |
MZY23S |
* |
3 |
NDHI68 |
* |
2 |
NDHL7R |
* |
1 |
NQ8MDE |
* |
2 |
NSTIU1 |
* |
4 |
NTPVA3 |
* |
1 |
O11IHS |
* |
1 |
OA1KB5 |
* |
1 |
OFRIHV |
* |
4 |
OKOJ4Z |
* |
3 |
OPJSDN |
* |
njm |
OVRZL1 |
* |
4 |
P5PYVV |
* |
1 |
PB5Y4D |
* |
1 |
PJ257S |
* |
2 |
PQ7GVQ |
* |
3 |
QJCR4A |
* |
1 |
RASBI5 |
* |
1 |
RERI3B |
* |
2 |
S25CKY |
* |
2 |
S7ZUT1 |
* |
2 |
SL1JJ8 |
* |
2 |
SNGS4B |
* |
1 |
SSGS8H |
* |
1 |
T3GM3P |
* |
1 |
TF04HG |
* |
1 |
TKDZ33 |
* |
1 |
TM1E94 |
* |
2 |
TQCI53 |
* |
3 |
TW10NJ |
* |
1 |
V9AFYD |
* |
1 |
VA6A8D |
* |
2 |
VKDCOQ |
* |
1 |
VLL7WU |
* |
2 |
VP0ROP |
* |
njm |
WE51KJ |
* |
2 |
WGV93X |
* |
2 |
WW8UZA |
* |
1 |
XCS60R |
* |
1 |
XR641A |
* |
1 |
YOP7E5 |
* |
2 |
ZBQAAL |
* |
1 |
ZCQSFR |
* |
njm |
ZX488K |
* |
1 |
ZYSQXQ |
* |
1 |
-------------------------------------------------------------------------------------------
A JÖVŐ KÉRDÉSEI:
Többen kérdezik, hogy lesz-e keresztfélév. Lesz.
A dolgok jelenlegi állása szerint:
előadás: péntek 10-12 (Ez az időpont - ha
igaz - nem ütközik más fontos tárgy órájával.)
gyakorlatok:
CS:14:15-16:00(E405); Prőhle |
CS:12:15-14:00(E405);
Prőhle |
K:14:15-16:00(E404);
Vetier |
Személyes tippem szerint a várható létszám miatt fog még gyakorlat
indulni, de ez persze nem biztos.
Hogy ez mikor legyen, arra tegyenek okos javaslatokat a
vetier@math.bme.hu címen.
A levél tárgy legyen: "Javaslat gyak.időpontra".
Jó tanács:
Nem javaslom a vizsgakurzust, mert a vizsgakurzuson
lévő hallgatók (néhány kivételtől eltekintve) elfelejtik még azt
is, amit korábban tudtak.
Sok külföldi egyetemen nincs is vizsgakurzus, hiszen akinek nem
sikerült rendesen megtanulni az anyagot, az vegye fel újra, és
tanulja meg.
A valószínűségszámításra különösképpen igaz, hogy hosszabb idő és
folyamatos tanulás, érlelés, emésztgetés kell a fogalomvilág
megértéséhez.
------------------------------------------------------------------------------------------
Tisztelt Vizsgakurzusos Hallgatóim!
Ma, január 27-én meglepődve látom a Neptunban, hogy milyen sokan
regisztráltak a tavaszi vizsgakurzusra.
Vannak elképzeléseim, hogy akik oda jelentkeztek, miért tették ezt,
de azért igazából nem értem.
Ezért azt kérem, hogy írják meg a
vetier@math.bme.hu címemre (a levél tárgya legyen:
"Miért vizsgakurzus"), hogy
hogyan tudják majd leküzdeni azt a nehézséget, amit a fentebbi "Jó
tanács"-ban most piros színnel ki is emeltem.
Nem vitatkozni akarok, hanem megérteni a helyzetet abban a
reményben, hátha tudunk valami értelmes megoldást találni.
Üdvözlettel,
Vetier András
-----------------------------------------------------------------------------------------